Branco is als vondeling opgenomen door zijn pleegouders. Hij moet het opnemen tegen de Duivel die hem als zijn opvolger in de Hel ziet. Vanaf ca. 10 jaar.
GRV
Duivelsduister
Nico De Braeckeleer
Sint-Niklaas: Abimo, 2007
95 p.

De 12-jarige Branco is als vondeling opgenomen door zijn pleegouders. Als hij meedoet aan een goocheltruc in een circus, wordt hij wakker in de Hel. Daar treft hij de goochelaar aan die in werkelijkheid zijn vader en ook nog eens de Duivel blijkt te zijn. Branco moet hem opvolgen, maar wil dat niet. De Duivel zet alles op alles en betovert o.a. de vrienden van Branco. Horrorverhaal met alle bekende en voorspelbare griezelingrediënten (o.a. mensen die overgenomen lijken te zijn door buitenaardse wezens, vrienden die ratten beginnen te eten, de Duivel en de Hel) die jonge liefhebbers van dit genre zeker zal boeien. Het taalgebruik in deze uitgave is eenvoudig, het weinig verrassende verhaal goed te volgen en zeker voor de doelgroep spannend tot het eind. Vierde bibberboek van deze auteur. Vanaf ca. 10 jaar.

Over Nico De Braeckeleer

Nico De Braeckeleer (Dendermonde, 8 april 1974) is een Belgische scenarist en auteur. Hij begon als scenarist voor F.C. De Kampioenen (Eén) en voor Alexander (Ketnet). Hij bedacht daarnaast het concept voor de televisiereeks Zeppe & Zikki (VTM) en schreef er 5 afleveringen voor. Daarnaast verschijnen er regelmatig kortverhalen, romans voor volwassenen, jeugdboeken, strips en kinderboeken van zijn hand. Zijn bekendste jeugdboekenreeksen zijn "ADEM" en BRON"(sf young adultseries), "BOE!kids" en "AstroKidz" (een fantasy en sf AVI-reeks), "Het Kattenmeisje", een reeks over een meisje dat zichzelf in een kat kan veranderen (vanaf 8 jaar), "Manon op de manege", voor paardenliefhebbers vanaf 8 jaar, en zijn Vampier-reeks. Nico schrijft ook scripts, waaronder in 2013-2014 dialogen voor de VTM-soap "Familie". Hij is werkzaam bij Studio 100, waar hij boekjes schrijft en mee bedenkt (Piet piraat, Mega Mindy, Het Huis Anubis, Dobus, Rox, GameKeepers, etc.), maar v…Lees verder op Wikipedia